Totalt antall sidevisninger

lørdag 24. november 2012

Jeg er en gris

i følge kinesisk astrologi.

Som gris har jeg følgende egenskaper:
* grisen er en ekte livsnyter - ofte til det sykelige
* grisen er glad og elsker fred og idyll
* grisen er harmonisk
* grisen elsker sin familie og sine venner
* grisen har ikke lett for å be om hjelp, og bærer helst sine problemer på egne skuldre
* grisen er tålmodig, ærlig og forståelsesfull
* grisen er naiv
* grisen er sosial, har humor og er festlig å være sammen med
* grisen kan bli syk av å være alene for lenge
* grisen er materialistisk og har god smak
* grisen liker ikke å rydde og vaske
* jobbmessig er grisen perfeksjonist
* grisen elsker å få ansvar
* grisen er kreativ


Ja det er ingen tvil om at jeg er en gris! Det meste stemmer, men at jeg er tålmodig skal jeg ikke ha på meg.

Går vi over til den kinesiske filosofien og ser på tegnene Yin og Yang tilhører jeg YIN. Yin og Yang symboliserer motsetninger - lys/mørk, kald/varm etc. Yin kan ikke eksistere uten Yang og omvendt, og det finnes overalt.

Som Yin representerer jeg
* kvinnelig
* negativ
* mørke
* jord
* passitivitet

Sånn umiddelbart syns jeg jo ikke at det var så veldig positivt altså, men jeg konkluderer med at

Inemor er en kvinnelig, negativ, naiv, glad og harmonisk liten gris!
 
God lørdag folkens!
Nøff nøff.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar