Totalt antall sidevisninger

onsdag 31. august 2011

Valgets kvaler?

Nå er det mindre enn 2 uker igjen til valg.

Jeg har alltid brukt min stemmerett, og har stort sett vært lojal mot ett parti. Jeg stemte på SotraLista en gang, de har mange saker som jeg syns er viktige. Jeg har sansen for SL, men føler nok at de blir for "små" til å ha noen innvirkning i det store bildet. Kjempepluss til SL for engasjement og pågangsmot!!

Noe av det som er viktig for meg:
* Opprustning av skoler og barnehager
Vedlikehold! Innemiljø! Uteområder! Tilrettelegging!

* Jeg er mot sammenslåing av skoler, spesielt i barneskoletrinn
Bedre med mange små skoler enn noen få store. Dessuten liker jeg ikke tanken på at de minste barna skal måtte ta buss.

* SFO-tilbud og -pris
Vi benytter oss ikke av SFO fordi vi liker å plassere bort ungene, men fordi vi må. Tilbudet koster ganske mye, og vi som foreldre må få bedre mulighet til å komme med innspill.

* Infrastruktur
Vi bor på Sotra og begge jobber i byen. Kø, kø og atter kø. Titusenvis av biler skal over en to-felts bro. Det går busser hvert 15 minutt i rushtiden men det hjelper lite så lenge bussen står bom fast mellom Straume og sotrabrua. Her vi bor går det 2 busser i timen PÅ DET MESTE - hvis bussen kommer da... Den skal så korrespondere med en annen buss, så dersom vår er forsinket må vi vente i opptil 20 minutter -> for sent på jobb. For tiden velger vi å kjøre selv, da vi har hatt dårlige erfaringer med busstilbudet. Vi bruker inntil 45 minutter på 15 km. Not good.

* Helse og omsorg
Jeg kom til Sotra i slutten av 2000, og da var jeg kjempegravid. Sjokket var stort da jeg oppdaget at det ikke fantes jordmortilbud her - jeg måtte til Bergen om jeg ville gå til jordmor..! Mulig jeg hadde uflaks, men det var ikke kjekt for en førstegangsfødende. Forøvrig er jeg opptatt av at kommunen kan tilby godt psykisk helsevern (noe Fjell virkelig kan) samt eldreomsorg.

Hva er viktig for DEG når du skal stemme?

Husk - dersom du ikke bruker din stemmerett kan du heller ikke klage!
Bruk din stemmerett!

Lykke til med ditt valg,
Inemor


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar