Totalt antall sidevisninger

onsdag 21. september 2011

Arg!!

Dobbelt-arg!!

Da var vi et sertifikat fattigere i heimen IGJEN. Forbaskede helse-hva-og-hvem-det-nå-er. Mandag gikk nemlig høvdingen sin "førebelse køyreløyve" ut, så nå er det bare å vente.

Long story short - etter at han fikk et illebefinnende i september i fjor tok fylkeslegen fra han sertifikatet for 1 -ETT- år. I juni fikk han, etter å ha vært gjennom alskens prøver som alle var helt fine (ergo mannen er frisk som en fisk), den der førebelse løyva. Den var gyldig til 19 september - ettårsdagen siden han kolliderte med parketten.

Telefon til fylkeslegens kontor - de sier at alt de trenger kun et brev fra Nevrologisk avdeling at alt er ok

Telefon til politi - de er klar til å levere tilbake sertifikat så snart de får ok fra nevrolog

Fastlegen - han hadde aldri tatt fra Høvdingen lappen, og er ganske sjokka over det "syke" systemet

Haukeland - alle prøver må tas på nytt, og de skulle (i følge brevet vi fikk i desember 2010) kalle han inn til ny undersøkelse innen 10 mnd

Eller vent... åssen var det nå igjen..... Vel, lappen har han i alle fall ikke!

Min avdøde bestefar, for eksempel, han kjørte bil MEGET uforsvarlig. Den siste tiden han kjørte hadde ikke jeg nerver til å sitte på! Han var en fare for både seg selv og resten av verden. Greit, så måtte han gjennom synstester en gang i mellom - men mannen hadde dessverre mistet forståelse for trafikk og hadde overhodet ingen evne til å vurdere avstand og fart. Men kjøre bil fikk han. Det er bare ett eksempel - det finnes mange slike rundt på veiene.

Hvor er logikken?

Skulle han noensinne ramle om igjen, så ringer ikke jeg etter ambulanse så lenge jeg finner puls.

Til de som måtte lure - jeg er ikke så veldig glad i å kjøre bil. Jeg klarer meg fint og er en god sjåfør men eier ikke retningssans. Så lenge jeg bare skal kjøre på Sotra, til byen eller Vestkanten så finner jeg stort sett frem. But that's about it. Vent - jeg kan veien til Breim.

Jeg KUNNE i alle fall veien til Breim før de rota alt til i Åsane....

Håper du får en fin høstkveld
fra Sjåfør Inemor


1 kommentar:

  1. Du burde skrive bøker Inger!! Koser meg hver gang eg leser bloggen din<3

    SvarSlett