Totalt antall sidevisninger

lørdag 22. oktober 2011

En uke nærmere jul..

Husj som tiden flyr! Nå merkes det på gikta at vinteren kryper innpå oss... Julemarsipan, rød julebrus, kakemenn - de angriper oss fra alle kanter! Vi booker julebord og selger lutefiskmiddager som hakka møkk. Det er den tida nå.

Jeg har aldri likt denne årstiden. Ikke for å klage altså, men jeg trives ikke så godt i mørkt og kaldt vær. Her på vestlandet regner det for det meste (ja, hele året egentlig) og kombinasjonen mørke, vind, kaldt og regn er ikke suksess. Deprimerende.

Vel, HELT ræven er det ikke - stearinlys, fyr i ovnen og kakao med krem hører også til disse mørke kveldene :).

Fordeler med senhøsten:
* koselige kvelder i soffakroken
* slipper å slå plen og luke ugress
* det er snart vinter, som etterhvert blir til vår!
Da kommer jeg ikke på flere.

Uansett så er det helg nå, og man skal da kose seg sammen med familien og ikke klage over været! Derfor pakker vi unger i bilen i morgen etter frokost, og stikker til Førde for å besøke mams/mommo/svigermor på sykehuset. Hun har ligget der siden søndag, så nå trenger hun litt liv og røre fra Inemorgjengen :).

Når vi reiser hjem søndag skal vi ha med en ekstra passasjer. Til Høvdingens store fortvilelse - min lillebror Zhi Tsu (alternativ: skitt sau) Bamse! Han har 4 ben og er veldig søt og ekstremt lykkelig. En hund. I vårt allerede dyriske hjem er det alltid plass til en til. Vi bor i en zoo sier Høvdingene, men vi er tre mot en så han må gi seg.

Spørsmålet er - når vi nærmer oss tirsdag eller kanskje onsdag, hvor mange dyr har vi igjen?? Spiser Zhi Tsu'er undulater? Eller marsvin? Det blir spennende å se.

Det blir ingen bilder i dag, selv om jeg hadde ett lite utvalg jeg skulle legge inn. Har ikke funnet ut hvordan jeg laster bildene inn fra iPad til blogg, så inntil videre blir det plain text.

En riktig god helg ønskes fra Inemor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar