Totalt antall sidevisninger

lørdag 29. oktober 2011

Jeg blir så jækla engasjert

Og det kan være rimelig irriterende. Når jeg har "en plan" (good or bad, who cares.. En plan er en plan!) så er jeg ikke inneforstått med at andre kan være mindre engasjert enn meg! Er det mulig liksom? Jeg kan bruke masse tid og ressurser på planlegging, for så å få NADA respons fra de som jeg har involvert i min Plan! For det er jo selvsagt ikke alle planene jeg kan gjennomføre solo.

Have some respect for me and my plans!

Jeg har akkurat vært gjennom en sånn prosess nemlig. Med røde kinn og glade tanker om hvor bra dette skulle bli og hvor lett det lot seg gjennomføre kjørte Inemor på. Alt var klart til den minste detalj og jeg hadde en løsning på det meste. Let's go - piece of cake! Og så, som kanskje forventa fra noen av de rundt meg - ingen respons!

Så kommer 10000-kroner spørsmålet: Når skal jeg lære? Er det ikke snart på tide å innse at man faktisk ikke kan kreve eller forvente all verdens fra andre? At de lure Planene mine som involverer andre muligens bør revurderes med pro's og con's FØR prosessen kjøres i gang?

Ja for det er ikke til å stikke under en stol at jeg blir litt sur i trynet når det ikke går som tenkt..... Og det er jo helt feil, hvorfor skal jeg bli grumpy fordi de andre ikke vil det samme som meg...?

Men nå må jeg understreke ett par ting.
* Planene er ofte til andres gode, ikke meg selv
* Jeg er ikke en bortskjemt kjerring som forventer at alle skal danse etter min pipe
* jeg er ingen grinebiter

Moralen er at Inemor må velge sine Planer med omhu, og ikke bli deppa for at andre ikke er like engasjerte. Lære meg å legge Planer som involverer bare meg selv (og muligens Høvdingen for han tør ikke si nei ;) ) og som faktisk er gjennomførbare....!!

En fortreffelig lørdagskveld ønskes fra Inemors sofakrok.
Per nuh uten de helt store Planer..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar