Totalt antall sidevisninger

tirsdag 9. august 2011

Inemors hus uten barn - uke 3!

Ungene er virkelig på legd. Først var de 2 uker hos mommo og besten, kom hjem lørdag og dro ut til bestemor og bestefar søndag kveld.  De kommer hjem igjen på torsdag.

Av og til får jeg dårlig samvittighet når ungene er lenge borte. Samtidig så har de jo godt av å være sammen med sine besteforeldre - og det er friere og kjekkere enn å gå på SFO som er alternativet. Jeg har møtt kommentarer som "Herregud sender du vekk ungene SÅ lenge"... ja, det svir litt! Men vi "sender" de jo ikke bort - de er jo sammen med familie! Så er det andre som syns at vi er kjempeheldige som har besteforeldre som kan ha barnebarna. Jeg syns vi er heldige, og setter stor pris på at de vil ha barna når det er skoleferie. Det er stress nok for både voksne og barn resten av året! (Når jeg skriver besteforeldre mener jeg både på mor og farsside).

Ungene lærer mye av sine besteforeldre (både på godt og vondt ja...). Min mor f.eks sier at de er veldig flink til å rydde (HÆÆ??). Besten lærer de rare ting som å synge "mamma satte seg på purka å rei". Sjarmerende. Bestemor baker med de (ikke så hyppig det bakes i Inemorhuset...) og de får være med å gjøre forskjellige ting i naust og utendørs med bestefar. (Akkurat nå er bestefar nyoperert så nå ligger han mest i ro).

Ellers så lærer de at de kan være oppe så lenge som de vil, at de kan få det de vil til middag og at man alltid må få noe på butikken. Samt at snop ikke nødvendigvis er noe man spiser i helgene.

Men det er besteforeldrenes privilegium!

Fordeler ved at barna er på ferie:
Man trenger ikke rydde hver eneste dag
Klesvasken er noe redusert

Bakdeler ved at barna er på ferie:
Det er dårlig med matstell i heimen, gidder ikke lage middag når vi er bare to (SULTEN)
Ingen kosemoseklemmer fra varme, søte barn
Det er veldig stille i huset
Jeg må renske buret til marsvinene (urk)

Sånn går no dagan :)

En fortsatt deilig tirsdagskveld i regnet ønskes,
Inemor


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar