Totalt antall sidevisninger

mandag 27. juni 2011

En hemmelighet

I dag skal jeg avsløre en hemmelighet. Hemmeligheten "å få ting gjort sånn som man vil ha det".

Vi har en del ting i heimen som ikke blir gjort fordi -
1. Vi blir ikke enige om hvordan resultatet skal bli
2. Ting tar tid
3. Noe annet blir prioritert
eller selvsagt
4. Det regner

Det er hemmeligheten bak punkt 1 jeg skal avsløre.

Det er nemlig ikke den ting i verden man ikke kan finne ut av eller få hjelp til å løse hvis man virkelig vil. Jeg f.eks kan ikke så veldig mye om murerarbeid, murpuss, elektrisk opplegg og sånt. Jeg vet derimot ofte hvordan jeg vil resultatet av arbeidet skal bli.

Vi har en utelampe som er helt idiotisk plassert. Dvs - VAR idiotisk plassert. Vi har en god venn som er flink med elektriske greier. Han var selvsagt enig med meg at lampa stod teit plassert, og ikke lenge etterpå var høvdingen overbevist. Lampa ble flytta.

Cluet er altså å få noen med ekspertise, og i tillegg samme kjønn som "motparten", på din side.

Så har vi taket over inngangspartiet. Det har stått ubehandlet noen år nå, for en av oss mente det var greit sånn og en av oss mente det burde males.

Det samme gjaldt murveggen ved inngangspartiet. Grå og stygg som fy.

Det var den dagen jeg dro på shopping, og i butikken var verdens beste ekspeditør (kvinnelig selvsagt) som skjønte AKKURAT hva jeg skulle ha og hvordan det skulle se ut.

Den stygge veggen er nå lys grå og taket malt.

Cluet er altså å kjøpe inn det man trenger for å få det slik man ønsker, og begynne jobben uten at "motparten" vet det. Når ting er kjøpt og betalt - og man i tillegg har begynt på jobben - må det jo fullføres...

En ting som er ganske fasinerende er hvor fornøyd høvdingen blir -
i ca 97% av tilfellene!
De resterende 3% går rett i tabbekvoten min,
 arkivert under "mindre smarte ting Inemor har gjort".

Lur og utspekulert mandagshilsen,
Inemor


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar