Totalt antall sidevisninger

onsdag 22. juni 2011

Sommerferie!!

I alle fall for de yngste medlemmene i huset... I dag var det siste skoledag og nå har jeg ikke lenger en 1- og 4-klassing - jeg har rett og slett to ferierende jenter i hus! Elise tok med seg tannkosten og reiste på overnattingsbesøk, dette var etterlengted ferie. Sara nyter freden og oppmerksomheten fra Inemor og høvdingen. Etter en runde Trivial Pursuit og et slag Gris, som Inemor selvsagt tapte, er i alle fall Sara fornøyd.

Det er ingen tvil om at barna trenger alenetid med foreldrene, men det er ikke alltid så lett å finne tid til det i en ellers travel hverdag. Jeg må sette det på listen min - den lange "Dette skal Inemor bli flinkere til-listen".

Fredag skal forresten begge to begynne på "jobb". De har fått sommerjobb hos vår nabo Lis - siden jeg og høvdingen har en uke igjen på arbeid før ferie skal altså jentene være sammen med Lis hvor de skal hjelpe til med hagearbeid og den slags. En vinn-vinn situasjon altså :) Der har forresten vært både lønnsforhandlinger og arbeidsbeskrivelse, så det er ikke noe tull!

Jeg gjorde et mindre smart trekk i går: Jeg satt oppe til kl 02 for å se Hurtigruten i Båtsfjord.
What a silly thing to do... For det første så jeg ikke noe annet enn kaia der båten lå. For det andre skulle jeg på jobb i dag. Gjett om jeg har hatt kaffe intravenøst! Jeg velta på sofaen etter jobb (skulle som vanlig bare slappe av bittelitt) og der ble jeg liggende i en slags komalignende tilstand i 2 timer! Bråvåkna av at jeg var så sulten at jeg nesten var død. Sulten er jeg forsåvidt ganske ofte.

Det har nok med alderen å gjøre tror jeg, for før var jeg en skikkelig natterangler. Det kan jeg jo være nå og, men får lide for det neste dag. Før kunne jeg sitte oppe halve natta og likevel være blid og fornøyd, happy as hell og alt det.

Nok et punkt til lista mi - ikke gidd å sitt oppe om natta når du skal opp tidlig dagen etterpå.



Sjåååå på meg eg kan flyyyyyy

I morgen er det Jonsok, vi skal ha fest med bål og lek.
Håper været holder seg fint..

Peace and love
Inemor


1 kommentar: