Totalt antall sidevisninger

søndag 19. juni 2011

Goodbye weekend

hello new week...

Søndagskveldene er alltid rare - litt "åeee helga er over" og litt "ny uke, nye muligheter". Kanskje mest "åeee..." Helgene går så fort, svusj så er de over! Trøsta er - da nærmer ferien seg med stormskritt!

Det har vært en fin helg, vi har fått gjort ganske masse og været har vært veldig bra! Viktig å få med detaljer om været. Nå ser det dessverre ut som det skal begynne å regne snart, som seg hør og bør. Som betyr at vi må vente enda lengre før vi kan beise terrassen.. Når vi har hatt ett par fine dager og den er tørr så kommer regnet. Typisk.

OBS! Vi har fått testet de nye terrassemøblene!

Lørdag formiddag var Elise på Taekwon-Do gradering, og fikk sitt grønne belte. Hun er veldig flink og fokusert, og jeg er selvsagt en stolt mamma. Det var en liten krise i heimen før vi skulle dra på gradering, for en av øvelsene hun skulle gjøre har 24 bevegelser og uansett hvor mange ganger hun prøvde så ble det 23. Så det var tårer og tenners gnissel før noen (les: Inemor) fikk den lyse ideen å gå på youtube for å finne en video der hun kunne se hva som manglet. Som sagt, så gjort - gleden var stor og beltet ble grønt :)

Det grønne beltet symboliserer plantens vekst og hvordan ferdighetene begynner å utvikle seg. Taekwon-Do er ikke bare en sport - det er en sport med en filosofi og historie. Ærlighet, høflighet og respekt er viktige momenter, som vi alle kanskje kunne lært mer av.

Inemors hjem har vært fullt av barneføtter i helgen. Vi har hatt to knallerter på overnatting, i tillegg til andre små føtter som har kommet og gått. Trampolina har vært hoppet på fra tidlig morgen til sen kveld. Jeg tror det er den beste investeringen vi har gjort noen sinne!

Høvdingen stakkar har vært i "flatpakkehelvete" som det heter på fint. Han har satt sammen den nye skjenken, jeg tror det tæret heftig på tålmodigheten hans... Jeg har ikke fått satt så mye ting i den enda, må jo planlegge litt hvordan det skal være ;) Det jeg har fått satt inn er et koppesett i blå keramikk som jeg har fått av min mamma - hun og pappa fikk det i bryllupsgave så det betyr mye for meg. Det er snart 50 år gammelt... Jeg mangler en kopp, men det er ikke så nøye.

Jeg har pusset, grunnet og malt 4 strøk på en benk som jeg fikk av min svigerinne. Den var brunsort, nå er den hvit. Veldig fornøyd! Nå gjenstår det å bestemme om jeg skal male sjablonger på den eller sy puter og sitteunderlag til den. Jeg må nok fundere litt på det.

Det hender altså at kreativiteten dukker opp i Inemors hode. Når den gjør det må ting skje NUH!

Nå begynner nedtellingen - 12 dager igjen til vi skal ha ferie!

Ha en fredelig søndagskveld,
Inemor

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar