Totalt antall sidevisninger

mandag 6. juni 2011

Været, cola eller bankstreik??

Kanskje jeg skal vie denne bloggen til det vi alle er veldig opptatt av, nemlig været? Ja, for fredag var det sommer, lørdag var det fint men med grisekald nordavind, søndag var det sommer og i dag regner det småtroll.

Det var egentlig ikke mer å si om den saken, selv om jeg har tenkt veldig lenge. Så da blir det ingen værblogg. Men jeg kommer fortsatt til å ergre meg.

***

I dag er det Svenska Flaggans dag, svenskenes 17.mai på en måte. Hurra Hurra! Det er en ganske "fersk" nasjonaldag, det var ikke før 1983 den ble til "nationaldag". I 2005 ble den vedtatt som fridag. Det var dagens mer eller mindre viktige informasjon fra meg.

Jeg prøver febrilsk å kutte ned på en av mine største laster - COLA. Jeg drikker det hver dag, og det er ikke lett å la være. I dag f.eks holdt jeg på å bli gal i hodet fordi brusautomaten ikke virket når jeg VIRKELIG trengte en iskald Cola! Jeg tror nok jeg var småvill i blikket - og når jeg i tillegg er rød som en hummer i ansiktet etter en aldri så liten solbrenning, ja hm... Ikke noe fint syn. Jeg får liksom abstinenser... MÅ ha... måmåmåmåmå!

Røykingen har jeg ikke begynt å tenke på enda.. Noen laster må man jo ha.

I morgen blir det mest sannsynlig bankstreik. Nå skal jeg ikke si så mye stygt om streiking, siden jeg selv har vært med på to forholdsvis lange streiker i løpet av de 17 årene jeg har vært i hotellbransjen. Jeg kan på en måte skjønne fortvilelsen til de som møtte opp til et hotell med redusert drift, for minibankene var nemlig allerede tømt her ute, så blir det streik så har vi ingen cash..... Vi har mat så vi skal ikke dø. Men busspenger... og sigg.. og cola??? Ehm, ja det skulle jeg jo kutte ned på så kanskje bankstreiken er det som skal til for å avvenne meg?! Jeg leser på dagbladet.no at vi (ikke jeg da, for banken var tom) hadde tatt ut nesten 1/2 MILLIARD coronas før klokken var 12 i dag!

Dersom det blir streik -
* kan vi ikke ta ut penger
* kan vi ikke betale regninger
* kan ingen bankkort brukes i Norge - altså ingen shopping!
Det skal bli spennende å se hvor lang tid det tar før det blir tvungen lønnsnemd.
Positivt med streiken: Mulighet til å kutte forbruket og kanskje spare noen kroner?

Nå har jeg fått meg en deilig kopp te her, pelspleddet roper og høvdingen har fyrt i ovnen til meg! Jeg tuller ikke.

Til slutt, fra Inemor til alle som måtte ønske det:



Ha en fortreffelig mandagskveld,
Inemor

PS. 2 spørsmål:
1. Kan man skifte batteri på en Iphone?
2. Er cupcake og muffins det samme??








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar