Totalt antall sidevisninger

torsdag 2. juni 2011

Himmelspretten

40.dag påske, Kristi Himmelfartsdag.
Inemors viktige fakta om denne dagen:

Den er alltid på en torsdag og som oftest i mai, men ingen regel uten unntak. I år er det den 2 juni - som er en av de seneste datoene den kan falle på. Neste gang dette skjer er i 2038! Da er jeg omtrentlig så gammel.

Neste år er "himmelspretten" på 17.mai.
I 1971 (Inemor ble født) var Kristi Himmelfartsdag 20.mai. Det var den også i 2004 - det året vår yngste datter ble født.

Jeg er konfirmert på Kristi Himmelfartsdag - det året falt den på 8.mai, frigjøringsdagen.

---

1971. Men jeg er ikke 40 enda. Jeg er nemlig 39 år, 36 uker og 5 dager ung.
I tillegg til meg ble det født 65549 andre håpefulle i Norge.

Greenpeace ble startet.
Rosenborg ble Cupmestere.
Rose garden var en av top hits'ene.
I følge kinesisk astrologi var det Grisens år.

Utrolig hvor mye rar informasjon man kan finne på internettet!

Ha en fortsatt fin torsdagskveld :)
Inemor

1 kommentar:

  1. Tusen takk :)
    Men eg vart lei og opprørt då eg såg at 17 mai og himmelspretten e på same dag neste år... E det lov?! Å ha 2 fridagar oppå einannen!?! Hmfr!
    Jaja ... Ha ei gooood helj :D

    Audhild

    SvarSlett