Totalt antall sidevisninger

lørdag 21. mai 2011

Lørdag i heimen

For en fin dag! Nå snakker jeg ikke om været altså, men dagen. Siden høvdingen har reist på seminar (les: harrytur) til Sverige med jobben så har min venninne og hennes datter vært her hos oss.

GIRLPOWER!
Vi spiste sen og god frokost, etterfulgt av kaffekos og avislesing. Sara dro i bursdag til en klassekamerat, og vi andre 4 kledde på oss 3 lag med klær og gikk på tur. I kveld har vi gassa oss med brus, pizza og hvitløksbrød. Kan man ha det bedre?

Apropos høvdingen, så må jeg si at jeg var litt skeptisk til å være en hel helg alene... Ja jeg vet - patetisk... Siden det ikke er så ofte han er borte, og siden jeg ikke tror at jeg klarer meg alene så ble det altså sånn. Men jeg må jo si at det har gått veldig fint, vi har fått mat, vi har rene klær, vi har dusjet... hahaha! Snakk om å være avhengig av høvdingen sin! Jeg savner han masse, men unner han veldig denne turen. Han er en fantastisk mann på alle måter, det er ikke grenser for hans tålmodighet. (Med 3 jenter i hus må man vel utvikle en slags toleranse etterhvert eller hva? Jeg tenker bare på det å slippe til på badet... Gaahhh....) Da Elise var nyfødt var han helt uerstattelig, jeg hadde nok ikke overlevd uten han. Det var f.eks hans jobb å bade henne, da hadde de to kvalitetstid sammen, og jeg hadde "fri". Han stelte og kledde på henne hver morgen før han gikk, så jeg fikk ligge noen minutter ekstra. Som jeg har skrevet før fikk jeg svangerskapsdepresjon, og han var en enorm støtte. Det er han enda - bl.a. tar sin del av husarbeidet og VEL så det! *danse klin*

Herremin snakk om å være nostalgisk.... *fnis*


Her er vi i et lyst øyeblikk.

Det å skulle bli foreldre kom litt brått og overraskende på oss - det er vel flere som har opplevd.... Men den storyen tar jeg en annen dag.

I dag var det spådd jordens undergang, jeg følte meg egentlig dårlig forberedt men så langt har det gått fint. Stjal denne fra en av mine Facebook-venner:  " Verdens undergang er avlyst! Fiksa den med gaffatape, ei BH-spile, en boks leverpostei, ein skvett gjæra tran og ein defekt kantklyppar. -MacGyver-". Priceless. Dessuten skulle jordens undergang, ifølge mine barn, ikke gjelde for Bergensområdet, nordnorge, mormor og besten (altså Breim) og Sverige. Så vi er safe uansett.

Mine barn har begynt med et nytt spill på nett "moviestar planet" eller noe sånt. Det er på en måte en moderne barbiedukke-lek. De gjør forskjellige ting (spiller quizer f.eks) slik at de tjener penger. For "pengene" kan de kjøpe seg klær, møbler etc. Og så kan de ha KJÆRESTE! Det er kjempelett å få kjæreste - man trykker bare på en knapp og -vips- så har man en! Dette medfører masse diskusjoner, bl.a. hvem som har den fineste kjæresten (alle "figurene" i spillet er tegnet, man kan velge hår og ansiktsuttrykk, det har ikke noe med barnet som spiller å gjøre ellers). Men tenk da, bare trykke på en knapp så har man kjæreste... Muligens vi gir ungene litt feil oppfatning av livet ved å la dem spille?? Sara på 7 ble dumpet av sin, men like etterpå fikk hun en ny - lykken var stor... Ken loves Barbie.




Nei nå er det på tide å gi seg for i dag. Vi to voksne jentene skal skravle litt, spise alle de godissene som vi hadde gjemt i skapet, fnise høyt og ellers gjøre sånne ting som voksne jenter gjør.

Ha en fortsatt vidunderlig lørdagskveld, knuseklem fra Inemor.














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar