Totalt antall sidevisninger

mandag 23. mai 2011

Mange gode grunner til å være under pleddet i dag

* Ute er det 8 grader, blåser "storm" og regner i alle retninger - 23.mai
* På Island har vulkanen Grimsvötn utbrudd
* Store deler av Norge er eller har vært uten telefon
* Flytrafikken nord for Trondheim stanset grunnet problemer med sambandet

I dag var det altså ingen grunn til å gjøre annet enn å slaske seg hjemme. Vi skulle egentlig på fjelltur med Idrettskolen - eh... Nei... Ikke engang tanken på varm kakao ute i Guds frie natur kunne fått meg opp i marka i dag! Ser ikke ut som det skal bli noe bedre på en stund.

I går kveld fikk jeg hjem en sliten, men fattet, høvding. Han hadde hatt det kjekt på tur, men jeg tror nok han syns det var greit å komme hjem... Han hadde kjøpt fine gaver til jentene - Jean Paul shorts og t-skjorter. Kjempefine. Jeg hadde selvsagt tigget til meg en kartong sigg - jeg måtte grine, klore og småfurte i 14 dager før jeg endelig fikk et irritert "ja vel - jeg skal kjøpe røyk til deg, men da får du ikke noe annet". Han prøvde seg på noen forhandlingsgreier, at dersom han kjøpte sigg til meg så måtte jeg ha den kartongen helt til vi skal på ferie. I juli. Morsom du.... Han er ikke-røyker og HATER å kjøpe røyk til meg.

Av og til man bare bruke kvinnelist.

Jeg bruker kvinnelist når det gjelder noe annet og - nemlig bilen.... Mekanikerne på verkstedet som vi bruker er bare helt fantastisk - de fikser alt mulig for meg. De skifter lyspærer, vindusviskere, fyller på spylervæske.. You name it. Jeg har aldri opplevd at de har sagt nei når jeg har kommet - og har aldri betalt noe for det. Noen ganger er det helt ålreit å være dame. (Håper ikke noen rødstrømper leser og blir irritert nå. No offence altså, vi har alle våre greier.)

I dag er det 45 dager til vi reiser på ferie. Det kommer til å bli skikkelig deilig, og jeg gleder meg enormt. Vi skal være to dager i Venezia før vi reiser på cruise - jeg har aldri vært på cruise så det blir en spennende opplevelse. Jeg håper vi får tid til litt romatikk i Venezia....

Godt å ha noe å drømme seg bort til når været er som det er!

En fin mandagskveld ønskes fra Inemor.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar